4 Mayıs 2014 Pazar

Siyah ceketimi bitirdim, yazlık bluzumu düzelttim

İyi akşamlar. İnşallah siz de benim gibi güzel bir hafta sonu geçirmişsinizdir. Cumartesi Ankara Ulus'ta, bugün de kızılayda gezdim, dolaştım. Ulusu seviyorum. Çıkrıkçılar yokuşunda, sobacılar çarşısında ciğerlerime nostalji çektim. Kumaşçılara baktım. Bugün de kızılayda turladım. Ne yazık ki pazar olduğu için kumaşcıları gezemedim. Öyle de keyifle gezdim ki, fotoğraf çekmeyi bile düşünememişim. Yine de tarihe bir not koymuş olalım. Bir dahaki gezimde fotoğraf da çekeceğim. Ama profesyonel bir bakış açısı beklemeyin. Sadece amatör ruhla, amatör kareler yakalayabilirim.

Neyse bu gezmeler arasında siyah ceketime de vakit ayırdım.















Buradaki yazımla başladığım ceketimi gardropda unutmuşum. Cuma akşamı, dolap ve çekmecelerimi düzenlerken elime geldi. Eğer şimdi bitirmezsem, yavaş yavaş her işimi yarım bırakmaya alışırım. Ben de astarı bahane edip dışarı çıktım. Neyse döndükten sonra kestim. Astarın dikilmesini bilmiyorum. Onun için aynı kalıpla kesip, dikip, cekete elde dikmek zorunda kalıyorum.














Astarı dikkatlice cekete iğneledim. Sonra da bütün kenarlarını ve kol ağzını elimde diktim. İğneli iğneli giyip herhangi bir yerinden çekme varmı diye kontrol ettikten sonra diktim.














İç dikişlerini temiz dikiş yaptımsa da, yine de çok titiz olmamış. Zaman az olunca ağır ağır, keyif ala ala yapılan bir çalışma olmuyor.
























Bu kadar hatası olan bir kıyafeti bedava verseler almam, ama kendim dikince bayıla bayıla giyiyorum. Siz de öyle mi düşünüyorsunuz?














Bir de son bir ütü yaptım. Önüne çıt çıt dikeceğim. Kısacası bu kıyafetimi de bitirdim sayılır. Bu kadarla da kalmadım Yazlık bluzumun yakasını da düzelttim.














Bu bluzun yakası istemediğim kadar geniş olunca, bir arkadaşın da dediği gibi sökmekten başka çare yoktu. Korkunun ecele faydası yok. Eğer yapamazsam, başka bir tane daha, bu sefer yakasını yeniden gözden geçirerek dikerim diyerek cesaretimi topladım. Hafta için kestim kırk şekle soktum. Bir akşam orasından, sonraki akşam burasından teyelleyip ne yapacağımı buldum.














Kumaşın deseninden fark edilmiyor. Yakayı tam ortadan katladım. 7 cm den 14 cm yi kestim. Alt ve üst yakayı yüzü yüzüne birleştirip diktim. Biyeyi de aynı ölçüyle kestim. Arka bedeni de bu ölçüde kesecektim. Fakat dar olup rahatsızlık verince vazgeçtim. Ben de gördüğünüz gibi yaka bölümünde pile oluşturdum. Yine aynı şekilde yakayı arka bedenle biye arasına alıp dikişi tamamladım. Arkası böyle görünüyor. Şimdi de önden göstereyim.














İnanır mısınız, ilk diktiğimde bluz askıda bile durmadı. Kötü dikilince askıya bile yakışmıyor. Ama şimdi yakası çok daha düzgün. Üstümde, modeli değişmiş gibi de durmuyor. Sanki modeli böyleymiş gibi. Yani artık bu da giyilebilecek kıvama geldi. Bir de burada diktiğim kahverengi pantolonumu daraltırsam, onu da gardrobumda pineklemekten kurtaracağım. Eğer olursa burada paylaşırım. 
 Siz ne düşünüyorsunuz? Beğendiniz mi? Dikişlerim hakkında önerileriniz var mı? Paylaşırsanız mutluluk duyarım.
 Kendinize iyi bakın, mutlu kalın, hoşçakalın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ne düşündüğünüz önemli