25 Ekim 2014 Cumartesi

Siyah bir hırka diktim.

İyi akşamlar. Güzel bir cumartesi akşamından selamlar gönderiyorum. Çok keyifliyim. Keyifle giyeceğime inandığım bir hırka diktim çünkü. Hem de bu ayın burda dergisinden. Doğrusunu söylemek gerekirse bu ayın dergisini de sadece bu model için aldım. Geri kalan modellerden şimdilik hoşlandığım yok.















Modeli dikeceğim deyince kızım ne dese beğenirsiniz. "anne içinde bir kokoş varmış da saklamışsın" Hadi ordan dedim sertçe. Nerem kokoş benim. Bu kadar sade, spor, şık bir hırkaya ne hakla kokoş diyorsa... 
Kumaşım mı? Çok eski. Tam 20 yıl önce almışım. Kızılay'da Tarmanlar mağazasından. Çelik jarse imiş. Bunu al ömür boyu giyersin demişlerdi vaktiyle. Aralık 1994 burdasındaki 110 no'lu modeli dikecektim sözde. Ama üzerine desenli bir örgü kumaş bulamayınca, kumaş da sandıkta pineklemeye başlamıştı. 20 yıl boyunca meğerse bu güne hazırlamış kendini. ( Modeli açıp helalleştim kendisiyle)














Modelin yakası da ön parçayla beraber kesiliyor. Dikiş çizgilerini şaşırmamak için bol teyel aldım.














Önce omuz dikişlerini kapattım. Sonra yaka dikişini kapatıp, yakayı bedene diktim. Zaten tek enteresan yeri burası. Ama kolaycacık yapıldı:)))














Yakanın bedenle birleştiği yeri verev biye ile kapattım.














Dergide, önce yan dikişleri kapatıp sonra kolların takılmasını söylüyordu. Ama bana önce omuz dikişlerinden kolları takıp sonra yan dikişlerini kapatmak daha kolay geliyor.














Overlok makinem olmadığı için çevresini kendi kumaşından biye ile çevirdim. Biye ile uğraşmak biraz zaman aldı. Olsun değdi gene de. Sonunda bitirdim. Çok hoşuma gitti. Bitmiş halini de göstereyim.
Son hali işte böyle. Önüne bayıldım. Siz de beğendiniz mi?

Biliyor musunuz? Terör almış başını gitmiş. Ama basın bize hiç bilgi vermiyor. Az evvel haberlerde üç askerin şehit olduğu yüzeysel olarak söylendi geçti. Ama o askerlerimizi, çarşının ortasında başlarına kurşun sıkarak şehit etmişler. Analar evlatlarını, vatanı korusun diye askere gönderiyor. Ama baş verdiğimiz devletimiz, başlarımızı birilerine peşkeş ( mi ) çekiyor. Düne kadar vatanımızı yıkmaya çalışan birilerini nasıl oluyor da böylesine şımarıklaştırıyorlar. Aslında burada başka şeyler söylemek istiyorum da töremizden, devlete saygıyla öğütlendiğimizden susuyorum.

İşte ruhum aynen böyle. üstümde bir hüzün, elim kolum bağlı, çaresizlik üstüme yağan sonbaharın göz yaşları gibi gün geçtikçe umutlarımı birer kuru yaprak gibi ayak izlerime döküyor.............................

Neyse tekrar dikişe döneyim. Aldığım son kumaşlarımı da hızlıca gösterip, gerçekleri olduğu gibi halka duyuran bir tv kanalı var mı araştırayım.





Kendinize iyi bakın. ülkemiz için dua edin. Herkese iyi geceler ve aydınlık ümit dolu yarınlar dilerim.

4 yorum:

  1. Ah arkadaşım ah... İnsanın haber izleyesi, tv açası bile gelmiyor bu aralar. Ölen Mehmetçik değil de, Mısır'da biri olaydı dört parmağı kaldırıp baş parmağı yatırıp havaya kaldırır, bir de zırıl zırıl ağlardık. Kendi memleketimizde değerimiz kalmadı. E çözüm süreci hızla devam ediyor, akil insanlar çalışıyor, arada bu gibi bir kaç olay elbette olacaktır. Biz "akil" insan olmayabiliriz ama "akılsız" da değiliz. Gerçi tüm veriler akılsızlığımıza da delalet etmiyor değil ya, neyse. Aslında milletler layık oldukları gibi yönetilirlermiş, onu görüyoruz kısaca.
    Bu dolu gündemde bizim şahsi mutluluklarımız ise hak ettiklerinden daha sönük kalıyor. Dikişlerini beğeniyorum, ceketin çok şık olmuş ve kumaşların süpermiş, bunlardan neler yapacağını merak ediyorum demem ise gördüğün gibi son bir cümle olarak ne kadar zayıf kalıyor. Allah bu millete bir daha kötü günler göstermesin. Kuyumuzu kazmaya çalışanlar kazdıkları kuyuya hain, hırsız, satılmış, satıcı, eşkiya avanesiyle beraber gömülsün.

    YanıtlaSil
  2. Çok haklısın arkadaşım. Bu çözüm süreci inşallah çözülme süreci olmaz. Kapımızı kapattığımızda ne kadar huzur edinsek de, kapımızın dışında yangın başladıysa bizim huzurumuzun da bir anlamı kalmıyor. Dualarına katılıyorum.

    YanıtlaSil
  3. Hirkanizi çok beğendim eğer mümkünse Hirkanizin kalıp fotoğrafını paylasmaniz mümkün mü? Ne yazık ki o ayı almadigim için kalibina ulaşamıyorum...

    YanıtlaSil
  4. Sayfama hoş geldiniz. Hafta sonunda kalıbını sizin için yayınlayıp haberini veririm inşallah. Bir müddettir sayfama giremediğimden şuan hazırlık yapmadım:)))

    YanıtlaSil

Ne düşündüğünüz önemli