15 Mart 2015 Pazar

Lacivert Sigarett pantolon diktim.

İyi akşamlar. Bir hafta sonunu daha bitirdik. Her ne kadar bahar aklımı almaya başlasa da boş durmadım. Hafta içinden beri uğraştığım pantolonumu tamamladım. 














Modelim Kasım 2013 sayısından. Bu sayı çıktığında pek çok blogger arkadaşım iki ay içinde bu model pantolona sahip oldu. 

Ben ise içim kıpır kıpır onları izledim. Pek pantolon dikişinde kendime güvenemediğim zamanlardı ve uygun zamanı bekledim. Şimdi pantolonlarım beğenilince zamanının geldiğini anladım.














Üstelik bu çalışmada kendimce bir de level atlayıp pantolonuma cep koydum. Bundan sonra bu cep detayını hiç atlamadan bütün pantolonlarımı cepli yapacağım. Tabi önce kırmızı kapaklı "Dikiş Teknikleri" kitabımın gördüğünüz sayfasını hatmettim. 














Önce cepleri yapınca hakikaten daha kolay oluyormuş. Önce ön ve arka parçalara cepleri ekleyip, sonra cepleri birbirine dikip, en son da paçaları birleştirmek bu işin raconuymuş. Ben de öğrendim.














Fakat cepleri yaparken, arka paçaya eklenen cep parçasındaki roba parçasını anlamadım. Kitapta da böyle robalı bir parçadan bahsedilmiyordu. ben de paçaları birbirine dikmeden önce o kısımlarını kestim.
Ben paçaları içiçe geçirip ağ dikişini öyle yapıyorum. Zaten çoğumuz da öyle yapıyordur ya.

Artık pantolon fermuarını dikerken de zorlanmıyorum. Fiivvuut... bir bakıyorum dikmişim. İnşallah bir kaç pantolon sonrasında aynı şeyi cepler içinde söyleyebilirim.














Hâlâ overlok makinemi kullanmaya başlamadım. Bu pantolon da sülfile ile geçiştirildi. Niye overloğumu kullanamıyorum bilmem. İçimdeki korkuyla (ki sebebini anlayamıyorum) baş edemedim demektir bu.














Kemeri de alıştığım şekilde tek parça değil. Aslında kemerin bu tarz yapılması daha iyi. Beli güzel sarıyor. Tam oturuyor. Hiiiiç potluk oluşturmuyor.














Boyu çok uzun geldi yine. İşte bu kadar payı kesmek gerekti. Ölçtüm biçtim kızıma kontrol ettirdim. Sonunda modeldeki kadar kısa boyun beni de kısa gösterdiğine karar verdik. Kendimizce bir yenilik yapıp, sigaret pantolonu olması gerektiği gibi bilekte değil daha aşağıda bitirmeye karar verdik. Ona rağmen yine de bu kadar pay kısalttım.
İki paçayı birbiriyle kıyasladım, sabunladım. Burada da kumaşın dokusu ne güzel gözüküyor değil mi?
Sonunda giydim ve yine fotoğrafladım.
Bende biraz dar paça durmuş ama yine de memnun kaldım. Diğer pantolonlarımdan daha rahat ve daha saran bir formu oldu. Bir kaç poz daha çekmiştim. Ama hep aynı pozu çekmişim. Bir sağ ayağımı öne atmışım bir sol ayağımı. 

Bugün çoğumuzun çocuğu üniversite imtihanına girdi. Benim kızımın da ikinci deneyişi. Bakalım bu defa istediği hedefi yakalayacak mı ailece merak içindeyiz. Sınavdan sonra hem stres dağıtmak, hem de bize bir sürpriz yapmak için mutfağa girdi. ( pek yaptığı bir şey olmadığından olayın şokunu hâlâ taşımaktayım)

İşte internetten yaptığı bayatlamayan poğaça. Dikişi bitirme, arkasından alışverişe çıkma telaşı arasında, resmen poğaçanın kokusuyla yaşadığım şaşkınlığı anlatamam. Güzel de kızartmış bence. Ya yaptığı tatlıya ne demeli. Üzerine de yazmış "Allahım ne harikayım" diye. yanlış yazmışsın dedim. Yok, sığsın diye öyle yazdım dedi. yoksa bir üniversite adayına yakışmazdı dii mi?

İşte bu da harika kızımın pastası. Öyle demeyin mutfağa sadece su içmek için giren biri için olağanüstü başarı:))) Şaka bir yana çok seviyorum onu yaa... 
Bu haftalık paylaşımım da bu kadar beğendiniz mi?


9 yorum:

  1. hem sinavlarin da hem de mutfakta basarilar diliyorum kizina sevgili blogger, ne guzel eve gelince boyle kizinin yaptigi poaçalaran misler gibi kokusunu duymak, ustune pasta da bonus daha ne olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Sık karşılaştığım bir güzellik değil ya şaşırttı ve sevindirdi beni işte:)))

      Sil
  2. Kızınız inşallah emeklerinin karşılığını alır.
    Pantolonda ben de henüz böyle cep dikmedim öğrenmek istiyorum. Anlatımınızdan kolay gibi geldi. :) Sizin pantolon da çok yakışmış. güle güle giyin. sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah kazanır kızım. Ben de artık bu tarz cepleri her pantolon dikişinde deneyerek pekiştirmek niyetindeyim:)))

      Sil
  3. Canım pantolonun çok güzel olmuş. Ellerine sağlık.Güzel günlerde giy.Gömleğinle çok yakışmış.Benim daha hem üst hem alt kendi diktiğim bir kombinim olmadı.Darısı başıma diyorum :)))
    Kızına da maşallah diyorum . Umarım güzel puanlar alır. Hele poğaçalar nefis gözüküyor :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım benim beğenmen mutlu etti beni. Ama senin dikişlerin benden daha profesyonel. Ben ceplere bile yeni başladım baksana:))))

      Sil
  4. Pantalonun gercekten cok guzel olmus, cok begendim. Boyle mutfaga hic girmeyen, temizlik hic yapmayan birinden asiri guzel seyler beklemeyi ogrenin artik:) ( kendimden biliyorum)
    Bir yaparlar pir yaparlar. Pogacalar ve pasta gibi insallah harika bir haber getirmistir sinavdanda.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hakikaten de isterse güzel şeyler yapıyor kızım. İnşallah ikinci sınavı başarır da geleceği için mutlu olacağı bir meslek sahibi olabilir:))

      Sil

Ne düşündüğünüz önemli