15 Aralık 2013 Pazar

Lacivert Bluz Diktim

Haziran 2013 Burda dergisini aldığımdan beri aklım bu modeldeydi. Ama önündeki bu şirin küçük pileler (ya da nervür dikişleri mi desem) gözümü korkutuyordu. Yapabilir miyim, yapamaz mıyım gelgitleri arasında, bir cesaret kumaşı kestim.
























Çok şirin bir bluz değil mi? Biraz da sıradan bluzlardan farklı geldi. Üzerinde, konfeksiyon değilim ifadesi de olunca aklımı çelmişti. Elimde bulunan lacivert kumaş ile ( yeter mi yetmez mi) tereddütleri ile hayata geçirmeye niyetlendim. Bazı ufak tefek hatalarla da başardım ( bence)
























Kalıbı çıkarıp üzerine koydum. Kumaş yetince sevindim doğrusu. İşlerimin yarım kalmasına üzülüyorum çünkü.


















Ön pilileri oldukça düşündürdü beni. Önce bol teyel alayım dedim. Ama sonradan temizlemesi çok sıkıcı. Ben de işaretleyip ütü ile izleri belirginleştirdim. Ama yanlış hesap yapmışım. Bütün pililer ayn yöne bakmak zorunda kaldı benim bluzumda. Olsun:))

























Ütülediğim yerleri yarımşar santimden makineye çektim. Bazı dikişler düzgün inmedi, en çok sökme işlemini bu bluzda yaptım.
























Yakayı, sırf modeli böyle diye arkadan düğmeli olacak şekilde yaptım. Halbuki yaka oyuğu geniş idi. Keşke arka parçasını da tek parça yapsaymışım dedim. Düğmeye ihtiyaç yokmuş. Arka bedene geçirirken de pek düzgün olmadı. Ama dışarıdan belli olmuyor. Buradaki hatamı sakladım:))
























Ön yakayı beden parçalarına makine ile dikip, içten elimde kıvırdım. Bunun için (biz z teyel derdik) ön ve arka yakada potluk olmasın diye bu şekilde teyelledim. Bu teyelin doğru adı için dikiş teknikleri kitabına bakmam lazım.


















Arka yakayı içten elimle bastırır bastırmaz, daha teyelini sökmeden ütüledim. Bir de kollarını model kadar kısa yapmadım. Biz truvakar kol derdik, şimdi bloglarda fakir kol diye geçiyor. Kumaşın yeteceği kadar kola pay verince, kol uzunluğu fakir kol seviyesine geldi.
























Arkası için kalan küçük bir parçadan iki düğme bastırttırdım. Ve en son resmi için gündüzü bekledim. Aydınlıkta rengi de farklı çıkmış. Telefon kamerasıyla ancak bu kadar oluyor. Ama rengi bu resimlerden hiç birisinde görüldüğü gibi değil. Önündeki beyazlık mı? Sormayın yakasına telayı üyülerken fark edememişim. Meğerse telayı ters yerleştirmişim. Bu beyazlık da telanın ütüye yapışan tutkalı. Yıkayınca çıkar inşallah. 
Ekranın o tarafından başka hangi hatalarım gözüküyor ki?
Herkese güzel haftalar dilerim.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ne düşündüğünüz önemli