16 Mart 2014 Pazar

Bir nevresim daha diktim

Nihayet hastahane günlerim bu dönem de güzel bitti. Annemin kontrolleri sorunsuz sonuçlandı. Ben de Mayıs ayına kadar yine geçecek günlerimi güzelleştirme gayretlerime kaldığım yerden devam ediyorum.
Cumartesi Kızılay'da dolaşırken bursa kumaş pazarını da ziyaret etmeden dönemedim. Bu kumaş da oradan aldıklarımdan biri. Kızıma nevresim diktikten sonra çocukların arasına ufak bir rekabet soktuğumu farkettim. Ama erkek çocuğuna ne dikebilirim ki en fazla gömleklerine, pantalonlarına arma dikip, koluna bağlasın diye deri ipten bileklikler yapabilirim. 

Neyse nevresimlik kumaşlara bakarken oğluma da alayım dedim. Ama o kadar renkli, çicekli kumaşlar arasından zorlukla sıyrılıp, erkeklerin renksiz, estetikten yoksun dünyalarına hitap edebilecek sadece bunu bulabildim.














Önce çarşaftan başladım. Biliyorsunuz zaten, kumaşın enini boya kesiyorum. En için de kumaşın boyundan 160 cm kestim. Sonra köşelerini yukarıdaki gibi katlayıp 23 cm den. bir kare oluşturacak şekilde kestim.














Ben dikişlerimde genellikle 1 cm dikiş payı bırakıyorum. Kestiğim yerden diktim ve dört köşeyi de bu şekilde tamamladıktan sonra bütün kenarlarını yine bir cm den katlayıp diktim.














Sonra da tıpkı hazır çarşaflardaki gibi lastikle büzdüm. Uzun kenarını yaklaşık 30 cm den üç adımda zikzak dikişi ile lastık dikmeye başlıyorum ve kısa kenarı tamamlayıp diğer uzun kenarda yine o kadar daha dikip bitiriyorum. ( anlaşıldımı bilmem) Bebe lastiği de denen bu lastığı 20 cm için 10 cm şeklinde gerdirerek makinede geçiyorum. Eski singerlerde bu iş daha kolaydı. Makinenin ayağı kumaşla lastiği bir tuttu mu bir daha bırakmazdı. Ama bu makine laf aramızda çok sıkı değil. Yine de memnunum.














Çarşafı bu şekilde tamamladıktan sonra nevresime sıra geliyor. Nevresim için 320 cm boydan kestim ikiye katlayıp temiz dikişle üst ve yan dikişini kapattıktan sonra, açık bıraktığım alt kenarını düğme ve ilik için hazırlamak üzere, üç cm den iki kere katladım. Fakat yorgana göre uzun olmuş. Yukarıdaki de onun resmidir. Aslında bu ölçüleri veriyorum ama yorganı ölçüp kesmek daha iyi. Nevresimin biraz küçük olması yorganın toplanmasını da önlüyor.














Bu resim manasız ama makinede ilik açıp, düğme dikmeye bayılıyorum. Her fırsatta da söylüyorumdur kesin. Hazır resmini çekmişken ziyan olmasın diye ekleyeyim dedim.














Şimdi de yastık kılıfı. Bunun için ben kumaşı 55cm x 165 cm kestim. Dar uçlarını yine 1 cm katlayıp diktikten sonra, yukarıdaki gibi katladım.İçine bir kenarı 25 cm katlayıp, diğer ucu da yüzünden üstüne getirdim. Niye çünkü temiz dikiş yapacağım. Yüzünden 0.5 cm den dikip, ter yüz çevirdim. Sonra da içten tekrar diktim. Niye dikip de sulfile yapmadım. Çünkü temiz dikiş manyağıyım galiba. Ama böyle çok daha güzel duruyor.













İşte bu da son hali. Akşam oğluma sürpriz olacak. Sabahleyin makası, kumaşı elime alınca tatlı tatlı bana bakıp gülümsedi. Anladı herhalde. İnşallah beğenir. Neyse bu da bu haftanın kârı.
Bu ara aklım hep mutfakta. Bir şeyleri değiştirmek istiyorum. Bunun için dekorasyon sayfalarına girip çıkıyorum. Ama var olan tasarımların hepsi parayla yapılan şeyler. Yok duvarı, yok fayansı. Ama ben pratık, kullanışlı. Var olanı değiştiren şeyler arıyorum. Tavsiye edebileceğiniz siteleri benimle paylaşırsanız sevinirim. Herkese güzel günler dileğimle

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ne düşündüğünüz önemli