30 Mart 2014 Pazar

siyah etek diktim.

Mart 2014 burda dergisini de çok beğenerek almıştım. Dikmeyi düşündüğüm üç model var içinde. Ama bu hafta dikerek sizinle paylaştığım etek modeli, planladığım modellerin içinde yoktu. Derler ya eşantiyondan çıktı:))

Elimde küçük bir siyah kumaş vardı. Belki dar bir kalem etek ancak olabilecek kadar. Dar etekleri giymeyi sevmiyorum. Kilolu bayan dar giyerse daha zayıf görünür derlerse de ben böyle düşünmüyorum. Vücutta her zaman kıyafet biraz ( çok da değil) dökümlü olmalı. Benim fikrim bu. Dar etek yerine de tercihim çan etekdir. Yani etek uçları az biraz geniş.













Bu eteğe bakıp bakıp, nihayet bu hafta için cesaretimi topladım. Allahım o da ne; 2 mt. kumaş istiyor. Elimdeki 80 cm. Malzeme yetersizliği nedeniyle, fikir değiştirdim. Bütün dergileri hızla tarayıp kumaşımın yeteceği bir etek, bulamazsam yelek kalıbı aramaya başladım. Bütün dergilerden sonra en son mart sayısında buldum.














İtiraf ediyorum. beğendiğimden değil, kumaşım az olduğundan diktim. Ama güzel bir etek oldu bence.













Kalıp 44 bedenin 42 bedene uyarlanmış hali. Ben yaptım nasıl mı? Diğer bedenler arasındaki oranı muhafaza ederek küçültmeye çalıştım. Ama yine de biraz bol olmuş. Dediğim gibi hafif döküm iyidir. Astarını etek kalıbı gibi üç kalıplı kesmedim.ön ve arka kalıpları  gelişine göre uzattım. ( Siz anladınız ne demek istediğimi)














Etek ve astarını dikip beline de kemeri taktıktan sonra ütüsünü yapıp etek ucunu kıvırdım.
Artık bu yapışkan telalara iyice alıştım. Önce etek ucunu ütüledim sonra da telayı araya koyup yeniden ütüledim.









Bitmişi böyle bir de askıda göstereyim.























Bu etek de kısa günün kârı. Bu günden itibaren saatler ileri alınınca artık günler uzar. Beğendiniz mi? 
Bu arada size hani uğraşmak isterseniz, çan etek kalıbının nasıl çizileceğinin de bilgisini vereyim.



Ben de bu çizime göre kalıbı dahi çıkarttım, bir kenara koydum. Aklımda olsun, bir ara dikeceğim. Herkese iyi hafta sonları ve güzel haftalar dilerim. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ne düşündüğünüz önemli