15 Haziran 2014 Pazar

merserize bluz diktim

Merhabalar. Bu hafta da dikiş için vakit bulabildim. Geçen yıldan beri dolabımda bekleyen ama ne yapacağıma karar veremediğim merserize kumaşı, salaş bir bluza çevirdim. Aslında model hiç de salaş değil. 















Model 2013 hazıran sayısından. Daha önce de aynı kalıpla kızıma bir elbise kesip, kendime dikmiştim. Bu modelin kolları çok hoşuma gidiyor. Kollarına melek kol diyorlar galiba. Nasılsa kalıbı dar diye bir de bluz şeklinde keseyim dedim.













Kalıp üst ve etek parçalarından oluşuyor. Keşke alt ve üst parçaları birleştirip tek seferde kesmiş olsaydım. Daha düzgün dururdu. Ne yapalım bir daha ki sefere.














Bu kumaş da dikerken kaydığı için verevine ve sık iğneledim. En doğrusu teğel. Ama sıkılıyorum. 














Yan tarafındaki fermuarı iptal ettim. Zaten esnek kumaş üstelik de bol olacak.














Yakanın düzgün durması içintelayı şerit halinde kesip, yakaya yapıştırdım. Bunu asimetrik jarse bluzu dikerken öğrenmiştim. Yakayı da aynı şekilde yaptım zaten.














Yakanın yapımını hepimizbiliyoruz ya ben gene yazayım. 4 cm lik şeriti kesip, ortadan ikiye katlayıp ütülüyoruz. Yakaya yüzünden dikip, yaka ile biyenin uçlarını beraber sülfile yapıyoruz. sonra düzeltip, yüzünden düzgün dursun diye bir kere daha dikiyoruz. Her daim itinalı çalışılmalı:)))
























İşte son halini de paylaşayım.
























Bu da arkadan görünüşü. Önünü de farklılık olsun diye önünü arkadan biraz kısa olarak yuvarladım.
İşte etek ucunu böyle yaptım.
Aslında bu bluzu bana takipçi olmanız niyetiyle hediye olarak yapmıştım. Fakat arka pensini yanlış dikmişim. Hata çok göze batıcı olduğundan vazgeçtim. Onun yerine geçen hafta diktiğim sarı şifon bluzumu hediye vereceğim. Şimdi de çekiliş postumu oluşturayım. Herkese sevgiler. Umarım  beğenir ve beni de izlersiniz. Hoşçakalın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ne düşündüğünüz önemli