18 Ağustos 2013 Pazar

yeni yeleğim

Temizlik sırasında elime havlı olan bu kumaş geçti. Çift enden, bir metre bile değil. Ne zaman aldığımı hatırlayamadım. Hatta bu kumaşı ne için aldığımı bile unutmuşum. Aslında böyle kumaşları giyside sevmiyorum. Hele eskiden iyice uzak durduğum halde bu kumaşı aldıysam yastık falan mı dikecektim acaba? Bayramdan beri ne yapayım diye düşündüm durdum. En sonunda şubat 2013 burda sındaki bu ceketi yelek olarak dikmeye karar verdim.




Ben ki patronlarda değişiklik yapamazken, niye böyle düşündüm bilmiyorum. Yakası fazla açık omuzlar geniş kol evi de ayrı bir derin oldu. Ama aynı kalıptan kusurlarımı düzelterek bir yelek daha dikeceğim. Neyse kol evi ve dış çevresini biye ile temizlemeye karar verdim. İçine astar dikmedim. Atmayan bir kumaş, dikimi de rahat oldu.



Biye kullanacağım için yaka ve kol oyuntusunu paysız kestim. Hazır biyeyi de ilk defa kullandım. Gerçekten büyük rahatlık. Vakti zamanında kızım daha küçücük bir prenses iken, ona biyelerle süslü bir elbise dikmiştim de yarım günden fazla biye hazırlamakla uğraşmıştım. Hazır biye kullanmak çok hoşuma gitti. 



Ceketin ön ve arka kalıbını çıkarırken farklı bir stil oluşturmuşlar. Yan dikiş yok. Kup yerlerinden parçalar dikiliyor. Ama başladım bir kere. Yine de düşündüğüm kadar oyalamadı. Bütün dikişlerini kapattım. Kumaş atmadığı halde temiz dursun diye içine sürfile de yaptım. Sonra da biye ile kontörledim. Böyle bir tabir olmayabilir. Şu an ben kullandım.:))


Sadece yakası istediğim gibi olmadı ama etek ucunun volanlı oluşu, önünün yuvarlak kesimi çok güzel. Hazır biye kullanmak da çok pratik. Kusurları benim acemiliğimden oldu. Fakat ütü ile daha düzgün göründü. Şu an için düğme mi, yoksa çıt çıt mı kullanmalıyım, kara veremedim. Laceen de öbi kemer görmüştüm. Belki bir tane de ben dener, obi kemer ile kullanırım. 

Yine de fena olmadı gibi. Biraz dikişimi düzeltirsen iyi olur. Acaba bunu triko kumaştan dikebilir miyim ki?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ne düşündüğünüz önemli