25 Ağustos 2013 Pazar

bir pantolon uğruna

Başlık bu hafta sonumu net açıklamıştır bence. Bu hafta sonumun hedefi pantolon dikmek idi. hatta diğer yazılarımdaki ritüeli de gerçekleştirerek bu resmi çektim.







Kurallara uyarak kestim. Ancak bu ömrümde kestiğim ikinci pantolon. İlki bir fiyasko idi. Bu daha düzgün olsun diye bir de teyelledim.




Kumaşım yine parça kumaş olduğu için ancak paçalara yetti.Stres altında iştahı açılanlardanım. Bu yüzden bedenime güvenemedim ve 44 beden kalıbını çıkardım. Ancak bol oldu. Biraz daraltarak diktim. Kemer için ise giymediğim başka bir pantolonumun kemerini çıkardım.

Dikişten sonra gene giydim. Baktım hala bol. Biraz daha küçülttüm. Bu sefer üstü dar, üst bacak bölümü bol. Ben de sıkıldım. Zaten beni bekleyen bir sürü iş var iken ve ben sadece keyif almak için makinenin başına oturmak isterken, dikiş strese soktu beni. Ben de bıraktım. Haftaya 30 ağustosla beraber üç günlük tatilimde pantolonu bitirmeye karar verdim.


 Ama boş oturmadım. Yemek yaptım.

Yemek konusunda iddialı değilimdir. Herkesin bildiği şeyler mutfağımda pişer. Ama bu gün kendimce farklı birşey yaptım. Zeytinyağlı biber dolmasını ( elimde çam fıstığı ve kuş üzümü kalmadığı için) poğaçanın üzerine koymak niyetiyle aldığım ay çekirdeği ve sarı kuru üzümle pişirdim. Lezzeti farklı oldu.

Ailem beğendiği için paylaşayım dedim. Ama ben kuralcıyımdır. Bir daha bunu, yine malzemesiz kalana kadar pişirmem. Bir de poğaça yaptım. Poğaçanın tarifini vermek isterdim ama Cahide jibek hanıma haksızlık olmasın diye sadece linkini vereceğim.http://cahidejibek.com/tag/pastane-pogacasi/    Bu poğaçayı patatesli yaptım. Bir de farklı olsun diye üzerine ayçekirdeği içi koydum da hoş olmadı ama. Yine de maksat farklı tatlar olsun.



















Ama fırında fazla tutmuşum.




















Bu fazla kızarmalar da fırınımın da payı büyük.Ama lezzeti güzeldi. Bu tarif için Cahide hanıma teşekkür ederim. 


Bir de yeni kumaşlar aldım. Tanesi iki buçuk liradan on liraya. Yıkadım ama ütü gerektirmedi. Kumaşların cinsini bilmiyorum. Fakat tiril tiril, su gibi akıyor. Böyle kumaşları çok seviyorum. Çok büyük değiller, ancak kısa kollu bluz ya da yarım iş bir pantolon çıkar hadi onları da göstereyim.




















Birisi de merserize kısa kollu yakasız bir üst dikmeye çalışacağım ama şimdi değil. Pantolonu halletmem ve trikonun nasıl dikildiğini öğrenmem lazım önce. Bu haftalık bu kadar. Sonra yeniden görüşmek üzere.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ne düşündüğünüz önemli