8 Eylül 2013 Pazar

asimetrik jarse bluz 2


Nerede kalmıştık. Tamam dikiş işlemine sabah başladım




















Dikiş payını önceden göz kararı kesiyordum. Ama düzgün kesilmiyordu. Üstelik de bazı yeri kısa bazı yeri uzun yani ölçüsüz olunca dikişim de düzgün durmuyordu. Ben de artık dikiş paylarını  ya patrona eklemek ya da böyle işaretlemek kararı aldım. Fark ediliyor mu kesik çizgilerim?



Yan dikişler için 1 cm, kıvırma payı olarak 2 şer cm bırakıp işaretledim:)) Bu da ön beden etek için yapmaya çalıştığım eğrilik:))




















İlk defa Jarse diktim. Dikişi nasıl olacak, makinenin ayarları nasıl yapılacak diye kaç gündür araştırmıştım. Ama kafamda bir usûl netleşmedi. Ben de dikiş makinemin kullanma kılavuzundan esnek dikiş için önerilen dikiş türlerini böyle ard arda denedim. Elimle esnetince dikişlerde bir sökülme olmadı. Meğerse kolaymış. Sadece hangi dikişi kullanmam gerektiğine karar vermek düştü bana. Ben de yan dikişlerini hem de sülfile yerine geçsin diye üç adımda zikzag dikişle çektim. Üst spor dikişler için en sağdaki dikişi kullandım.


















Dergide ön omuz ve yakaya tela bant ütüleyin diyordu. Benim tela bandım olmadığından normal teladan 4 cm eninde şeritler kesip ütüledim. Diktikten sonra sebebini anladım. Hakikaten ön yaka daha muntazam durdu. Buna dikkat etmek gerekiyormuş gerçekten. Bu adımı iyi ki atlamamışım.




















Derginin verdiği adımları uygulamak gerçekten önemliymiş. Ben hep pervazı arkaya çevirip elde bastırırdım. Ama derginin söylediği gibi ikiye katlayıp ütüledim ve yakaya diktim sonra da iğneleyip üstten dikiş yaptım. Hazır tişörtlerin yakası gibi oldu. Bu tekniği öğrendiğime memnunum ince üstlerin içine böyle jarseden saran kolsuz badiler yapabilirim artık.



















Dikerken normalde iğneleyip öyle dikiyorum. Ama jarsede bu sistem işe yaramadı. Çünkü iğnelerin üzerinden dikerken makineyi tuttu. Dikişler biraz eğri oldu. Ben de hiç olmazsa görünen etek ve kol katlama yerleri düzgün dursun diye önce teyelledim.




















İşte duruşu böyle oldu. Boydan da çektim.


























Henüz dikişlerini temizlemedim. Kızım fazla düşük kollu olmuş ameliyathane giysisi gibi deyince omuzlarına lastik çekip büzüştürdüm. Fakat keşke pile yapsaydım. Sonra aklıma geldi.




















Son halini böyle göstereyim. Şimdi de temizleyeceğim. Ama ütülerken çok dikkat etmek gerek. Üzerindeki sarı puantiyeler sıcağı görünce eriyor. Onun için bir kağıdı üzerine koyup öyle ütüleyeceğim. 
Bu çalışma ile pek çok şey öğrendim. Kendi kendime kalıp çıkarma deneyimimi biraz daha arttırabilmek için cesaretlendim en azından. Hatalarım olsa da ben memnun kaldım. Siz de beğendiniz mi?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ne düşündüğünüz önemli