14 Eylül 2013 Cumartesi

jarse kolsuz bluz


Bu hafta için aklımda yine kızım için bir kıyafet daha vardı. Ama dergilerde istediği gibi bir model bulamadı. Bana da kıyafeti üzerine koyarak kumaşı kesme seçeneği kalmıştı. Ama şu an için cesaret edemedim. Ne de olsa ancak patron olursa daha yeni yeni cesaret edebilmişken. Ben de bu projemi askıya aldım. Fakat korkunun ecele faydası yok. Bir yerden başlamam, yavaş yavaş kendi patronumu kendim oluşturmayı öğrenmem lazım. Geçen hafta kızım için diktiğim jarse kumaştan br miktar artmıştı. Bu hafta onun üzerinde çalıştım.

Bu bluzumu kumaşın üzerine koyarak kesmeye karar verdim.

Önce kumaşımı dörde katlayıp, kumaş katı bölümne bluzumu yerleştirdim. Kenarlarından biraz pay vererek kestim.


Bu arkaya uygun oldu. Bir parçasını ön olarak düzenlemeyi, boyun bölümünü 12 cm aşağıdan yuvarlayarak yaptım.


Biraz da kol oyuğunu derinleştirdim. Ama az daha oyabilirmişim.


Dikiş olarak da bir taraflı zigzag dikişi denedim bu sefer
Geçen seferki çalışmamdaki gibi, ön parçanın yaka ve omuzlarına tela ütüledim. Daha düzgün duruyor çünkü.

Bir de iğneleyerek değil teyelleyerek diktim. Teyeli böyle yaparak kumaşın esnekliğini dengelemek istedim. Ama gerek de yokmuş.
Butün dikişlerini kapattıktan sonra 4 cm kesip, ikiye katladığım biyeleri, öncekinde olduğu gibikumaşın düzünden teyelleyip diktim. Dikiş teknikleri kitabının 156. sayfasından itibaren de güzelce anlatılıyor bu teknik. Artık bu şekilde, değişik renklerde bir kaç tane daha yapabilirim.
İşte bu da bitmiş hali ütüledim de. Ama baskıları sıcağa dayanamadığından fazla bastıramadım. Daha sonra yıkayıp, nemliyken ütüledim. Şimdi daha düzgün duruyor. Bu tekniği çok sevdim. Çok kullanışlı şeyler üretilebilir böylece. Bu günlük de bukadar. Malum pazartesi okullar açılıyor. Hazırlıklar için de yarına gün verdim. Haftaya ( umarım) yine burada olabilirim. ( Kısmet )

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ne düşündüğünüz önemli