8 Eylül 2013 Pazar

asimetrik jarse bluz

Dün akşamın 10 küsüründen gecenin bilmem kaçına kadar patron çıkarmakla uğraştım. Modelim Mayıs 2013 ün 112 numaralı modeli.




















Patronuna bakınca şok geçirdim. Eline kalemi al, kendi patronunu kendin çıkar diyorlardı. Ama kızıma söz vermişim mecburen bu maceraya atıldım. Bol resim çektim:))

Kızımın bedenini 128 cm kısa boyunu 70 cm olarak ölçtüm. Diğer ölçüleri dergiye göre oluşturdum.




















Bu patron için parşomen kullanmadım. Eski bir gazeteyi birbirine bantlayarak üzerine keçe kalemle çizdim. Öğretici olsun diye değil paylaşımım. Başardım ya mutlulukla yazıyorum:))




















128 cm nin dörtte biri olan 32 cm yi en olarak, 70+12+12 cm yi boy olarak işaretledim. Bu arka beden kalıbıdır.


















oluşturduğum dikdörtgeni düzgünce kestim.




















Arkanın ortası ile yanı arasındaki 12 cm yi eğik bir çizgiyle birleştirerek etek bölümünü oluşturdum.




















Boyun genişliği için 17 cm aldım. Yaka açıklığı için 2,5 cm aşağıda eğik çizgi, omuz için 2 cm düz çizgi kestim. Bu ölçüleri dergiye bağlı kalarak aldım. Ama 17 yerine 14-15 cm alsaydım daha iyi olurdu. Omuzlar çok açık oldu.




















Omuz ölçüm de böyle işte.

























Ön beden kalıbı için ise yaka oyuntusunu 5 cm aldım ama 8 cm daha ideal olurmuş. Diğer ölçüler yine aynı. Etek için ise ön ortayı 70 cm, yan cizgiyi yine 82 cm tutup, eğik bir çizgiyle etek bölümünü oluşturdum.





kol için 14 cm ye 40,5 cm dikdörtgen yaka pervazı için de 4 cm ye 40 cm  dikdörtgenler oluşturdum . Önce dergideki gibi 8cmyapmıştım ama vazgeçtim. Yukarıdaki kol  ölçülerini dikiş payı ile beraber kumaş katına koyup iki tane kestim. Patı da bir tane.
Böylece patronları oluşturmuş oldum Çok uzun oldu. Dikiş için ikinci post oluşturuyorum. Kayıttan hemen sonra:))) 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ne düşündüğünüz önemli